Hälsningar från Norr.

Hej Smart-Sverige!
Jag (Ajda) och er förbundsordförande, Adam befinner oss i Umeås djupaste skogar... inte riktigt djupaste... inte riktigt i en skog. Vi bor egentligen VÄLDIGT centralt och på ett riktigt fräscht ställe.
Igår så anlände vi till Norrland med tåg. Tågresan var minst sagt spännande. Med en hel del fördröjningar i både Gävle och Örnsköldsvik så var vi 5h försenade och insåg att vi skulle missa vår skjuts från Umeå till Skellefteå.
För dig som inte har en aning om vad jag talar om så har jag och Adam bjudits in av Tobaksfri Duo (en kontraksverksamhet som främst finns i Västerbotten och Norrbotten, även flera delar av Skåne har börjat med Tobaksfri Duo. Tobaksfri Duo är kontraktsskrivning tillsammans med en rökfri vuxen. Otroligt smart idé men också en DEL av SMART). Vi är här i Norrland för att peppa ungdomarna att vilja gå med i Smart Ungdom. Igår var vi i Skellefteå, idag var vi här, på Umeås landstingshus. Imorgon bär det av till Lyxele.
Men som sagt, tågresan. I Umeå skulle Yvonne (Tobaksfri Duo personified) skjutsa oss till Skellefte. Då vi var så försenade så fick vi åka vidare till Bastuträsk (och nej, namnet är INGET skämt...) och åkte taxi därifrån till Skellefteå. Vi var framme vid 13.00 och hann köra 1h med ungdomarna från Skellefteå.
På en av utvärderingslapparna stod det det som var dåligt med dagen var att jag och Adam kom för sent. Det gjorde vår dag och vi kände att hela resan med all dess försening och krångel var så värd bara för att få den kommentaren.
Idag var vi i Umeå och tog oss an 70 ungdomar. Mer om det får vi ta senare för om cirkus 5h kommer Yvonne och hämtar upp oss och jag lär behöva lite sömn tills dess. Adam har redan gått och lagt sig. Ville bara säga det.
Men jag kommer garanterat att återkomma om hur dagen har varit för jag har bara en sak till att säga: Umeå äger!
<3 Ajda

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grymma ni är =)

Jag håller tummarna för er tågresa hem inatt!



Vi hörs snart!

2010-11-12 @ 10:12:23
Postat av: Smart Elena ;)

Det låter ju jättebra synd bara att ni var försenade ;)<3

2010-11-14 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0